Τετάρτη 11 Μαΐου 2011

ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΑΜΠΑΡΔΩΝΗΣ - Μεταξύ σφύρας και Αλιάκμονος



Το τελευταίο βιβλίο που διάβασα και πραγματικά με ενθουσίασε με την δομή του, την πλοκή του αλλά και με τη γλώσσα του είναι το "Μεταξύ σφύρας και Αλιάκμονος" του Γ.Σκαμπαρδώνη.
Έτσι θεώρησα πως πρέπει να μοιραστώ αυτόν μου τον ενθουσιασμό μαζί σας καθώς το βιβλίο ήταν το πρώτο του συγγραφέα που διάβασα και ενώ το πήρα σε προσφορά από τα Carrefour(!!) και ξεκίνησα διστακτικά ΄την ανάγνωσή του τελικά με κέρδισε ολοκληρωτικά!

Το βιβλίο " Μεταξύ σφύρας και Αλιάκμονος" άπό τις εκδόσεις Ελληνικά γράμματα εκδόθηκε το 2009 και αποτελείτο δωδέκατο του συγγραφέα.Ξεκινώντας από το λογοπαίγνιο του τίτλου καταλαβαίνεις πως ο Γ.Σκαμπαρδώνης θέλει να σε φέρει σε δύσκολη θέση και να προβληματιστείς.νι διαφορετικές μεταξύ τους, μικρές ιστορίες.
Είκοσι εφτά διηγήματα γραμμένα από το 2004 έως το 2009, παρουσιάζουν εικόνες, μπορεί και μικρές στιγμές από καταστάσεις της ζωής μας. Με χαρακτήρες εντελώς καθημερινούς αλλά και τόσο αντί-πρωταγωνιστικους για τα μάτια της κοινωνίας αλλά σίγουρα όχι για τα μάτι ατου συγγραφέα και τώρα πια και τα δικά μου.Μετά την ανάγνωση του βιβλίου, σου γεννιέται η επιθυμία να ξεσκεπάσεις αυτές τις γραφικές φιγούρες, να τους γνωρίσεις και εσύ από κοντά. Όσο περισσότερο διάβαζα τόσο συνειδητοποιούσα πόσο αληθινές μου φαίνονται οι ιστορίες που σχεδόν ένιωθα να έχω ζήσει και εγώ κάπου μέσα στις ιστορίες αυτές τις έκανα κι εγώ κτήμα μου.
Η τέχνη όπως αναφέρει και ο Σκαμπαρδώνης κλέπτεται, έτσι και εγώ ,αυθαίρετα, θα οικειοποιηθώ τις ιστορίες του και θα τις φυλλάξω σαν δικές μου εμπειρίες.Ευχαριστώ.

Ο Γιώργος Σκαμπαρδώνης έγραψε τις συλλογές διηγημάτων Μάτι φώσφορο, κουμάντο γερό, Η στενωπός των υφασμάτων, Πάλι κεντάει ο στρατηγός, Η ψίχα της μεταλαβιάς / Ακριανή λωρίδα και τα μυθιστορήματα Γερνάω επιτυχώς και Ουζερί Τσιτσάνης. Το Γερνάω επιτυχώς ανέβηκε στο Κρατικό Θέατρο Βόρειας Ελλάδας.
 Έγραψε επίσης το σενάριο της ταινίας του Παντελή Βούλγαρη Όλα είναι δρόμος σε συνεργασία με τον σκηνοθέτη. Το βιβλίο του Η στενωπός των υφασμάτων τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο Διηγήματος το 1993. Κείμενα και βιβλία του έχουν μεταφραστεί σε αρκετές γλώσσες.
Ο Γιώργος Σκαμπαρδώνης είναι πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής της ΕΡΤ 3 και διευθύνει το καλλιτεχνικό περιοδικό Πανσέληνος της Κυριακάτικης Μακεδονίας. Διηύθυνε την εφημερίδα Θεσσαλονίκη και τα περιοδικά Θ-97, Τάμαριξ και Χίλια Δέντρα.
 Βραβεύτηκε το 2004 με το βραβείο του περιοδικού Διαβάζω για το Επί ψύλλου κρεμάμενος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου